Πώς να διαχειριστείς τις «δύσκολες» πελάτισσες στο χώρο των βλεφαρίδων
Οι πελάτες μιας επιχείρησης δεν είναι πάντα οι ιδανικοί. Αυτό συμβαίνει σε επιχειρήσεις κάθε είδους και τομέα και ανεξάρτητα από το πόσο μικρές ή μεγάλες, γνωστές ή άγνωστες είναι.
Οι πελάτες μιας επιχείρησης δεν είναι πάντα οι ιδανικοί. Αυτό συμβαίνει σε επιχειρήσεις κάθε είδους και τομέα και ανεξάρτητα από το πόσο μικρές ή μεγάλες, γνωστές ή άγνωστες είναι. Σε κάθε επιχείρηση, όπως και σε επιχειρήσεις στον χώρο των βλεφαρίδων υπάρχουν οι πελάτες και οι πελάτισσες εκείνες που είναι ευγενικές, προσιτές, φιλικές, εκείνες που είναι αδιάφορες και τυπικές αλλά και εκείνες που είναι δύσκολες, αγενείς, με υπερβολικές απαιτήσεις, επίμονες και οτιδήποτε άλλο μπορείς να φανταστείς. Και μπορεί να είναι χαρά σου να εξυπηρετήσεις τις ιδανικές πελάτισσες, τι γίνεται όμως όταν έχεις να αντιμετωπίσεις και τις δύσκολες πελάτισσες;
«Δύσκολες» πελάτισσες: ποιοι τύποι υπάρχουν;
Οι πελάτισσες στο χώρο των βλεφαρίδων που μπορούν να δυσκολέψουν την καθημερινότητα αλλά και τη δουλειά σου, μπορούν να κατηγοριοποιηθούν σε διάφορους τύπους. Ποιοι είναι αυτοί;
- Οι πελάτισσες που έχουν υπερβολικές απαιτήσεις. Για παράδειγμα, μια πελάτισσα επιμένει να κανονίσεις ραντεβού εκτός των ωρών εργασίας σου. Εσύ αρνείσαι ευγενικά αλλά εκείνη συνεχίζει να επιμένει και εσύ να αρνείσαι (ευγενικά και επαγγελματικά πάντα). Πάντα θα υπάρχουν πελάτισσες με υπερβολικές απαιτήσεις διαφόρων ειδών. Το σημαντικό είναι να γνωρίζεις πώς μπορείς να τις διαχειριστείς και πώς να θέτεις τα όριά σου.
- Οι πελάτισσες που παραπονιούνται διαρκώς και μάλιστα χωρίς λόγο. Για κάποιες πελάτισσες οι υπηρεσίες σου δεν θα είναι ποτέ αρκετές. Πάντα θα βρίσκουν τρόπους και λόγους να παραπονεθούν, ακόμα και αν εσύ έχεις κάνει την τέλεια εφαρμογή στις βλεφαρίδες. Πιθανότατα δεν αφορά εσένα αλλά την ίδια καθώς με αυτόν τον τρόπο προσπαθεί να εξυπηρετήσει δικούς της σκοπούς, όποιοι και αν είναι αυτοί.
- Οι πελάτισσες που δεν τηρούν ποτέ τα ραντεβού τους. Αυτός ο τύπος πελάτισσας μπορεί πραγματικά να δυσκολέψει αφάνταστα την επαγγελματική σου ζωή και να σε εκθέσει και σε πελάτισσες που είναι τυπικές και πάντα στην ώρα τους. Ειδικά όταν το πρόγραμμά σου είναι ασφυκτικά γεμάτο και έχεις κλεισμένα ραντεβού το ένα μετά το άλλο, είναι πολύ σημαντικό να ενημερώσεις τις πελάτισσες και να τους ζητήσεις ευγενικά να τηρούν όλες τα ραντεβού τους χωρίς καθυστερήσεις προκειμένου και εσύ να μπορέσεις να τους προσφέρεις ολοκληρωμένες υπηρεσίες στον χώρο των βλεφαρίδων.
- Οι πελάτισσες που ασκούν κριτική και επεμβαίνουν στον τρόπο διοίκησης της επιχείρησης. Αυτού του είδους οι «δύσκολες» πελάτισσες θα προσπαθήσουν να σου επιβάλλουν τη δική τους θεωρία για το πώς να διαχειριστείς την επιχείρησή σου, όχι απλά να σε συμβουλεύσουν ή να σου πουν τη γνώμη τους. Κάτι τέτοιο μπορεί να αποδειχθεί και καταστροφικό, ειδικά εάν οι «συμβουλές» δεν προέρχονται από κάποια που είναι ειδικός ή έμπειρη στο αντίστοιχο θέμα.
- Οι πελάτισσες που δεν φροντίζουν οι ίδιες τις βλεφαρίδες τους, με αποτέλεσμα να επιστρέφουν σε εσένα συνέχεια θεωρώντας πως κάτι δεν έχεις εφαρμόσει σωστά. Εφόσον εσύ έχεις εφαρμόσει με ακρίβεια και σωστά την εκάστοτε τεχνική στις βλεφαρίδες και έχεις ενημερώσει τις πελάτισσες για το τι πρέπει να κάνουν προκειμένου να διατηρήσουν το αποτέλεσμα, είναι δική τους ευθύνη να το διατηρήσουν. Υπάρχουν όμως και οι πελάτισσες εκείνες που θα επιστρέψουν σε εσένα λέγοντάς σου ότι κάτι δεν έκανες σωστά και ότι πρέπει να το διορθώσεις χωρίς επιπλέον δική τους χρέωση. Σε αυτές τις περιπτώσεις καλό θα είναι να τονίσεις τη δική σου αψεγάδιαστη τεχνική και να τους υπενθυμίσεις τις δικές τους «υποχρεώσεις» σε ότι αφορά τη διατήρηση του αποτελέσματος.
Οι «δύσκολες» πελάτισσες πάντα θα υπάρχουν, ειδικά σε τομείς που αφορούν την ομορφιά όπως είναι ο χώρος των βλεφαρίδων. Είναι όμως στο χέρι μιας σωστής επαγγελματία να μπορέσει να τις αντιμετωπίσει χωρίς να τις «διώξει». Η ευγένεια, ο επαγγελματισμός αλλά και το χτίσιμο μιας σχέσης εμπιστοσύνης μέσω αυτών, θα μπορέσει να εξομαλύνει ακόμα και τις πιο δύσκολες πελάτισσες καθώς οι τελευταίες θα βλέπουν τα αποτελέσματα της δουλειάς σου στις βλεφαρίδες τους. Ίσως και κάποια ανταμοιβή (πχ έκπτωση στην επόμενη επίσκεψη) στις πελάτισσες που αφήνουν θετικές κριτικές για εσένα στα social media σου να βοηθήσει ακόμα και τις πιο δύσκολες περιπτώσεις.
Για να μάθεις ακόμα περισσότερα μυστικά σχετικά με τον τομέα των βλεφαρίδων μπορείς να παρακολουθήσεις ανάλογα σεμινάρια με την καθοδήγηση των κορυφαίων του χώρου του lash making.
Σχόλια